Pedagog
Pedagog Szkolny: mgr Monika Tucka
CZAS PRACY PEDAGOGA W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
poniedziałek: 9.00 – 14.00
wtorek: 10.00 – 16.00
środa: 8.00 – 14.00
czwartek: 11.00 – 16.00
piątek: 8.00 – 14.00
Pedagog Specjalny: mgr Barbara Błachaniec
CZAS PRACY PEDAGOGA SPECJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
poniedziałek: 11.00 – 15.00
środa: 14.00 – 16.00
czwartek: 10.00 – 14.00
Zadania pedagoga szkolnego:
(na podstawie rozporządzenia MEN)
- Rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowaniem przyczyn niepowodzeń szkolnych.
- Określeniem form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
- Organizowaniem i prowadzeniem różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Podejmowaniem działań profilaktyczno – wychowawczych wynikających z programów wychowawczego szkoły w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.
- Wspieraniem działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły.
- Współpracą z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i innymi poradniami specjalistycznymi w zakresie konsultacji metod i form pomocy udzielanej uczniom oraz w zakresie specjalistycznej diagnozy w indywidualnych przypadkach.
- Współdziałaniem z policją, sądami w przypadkach wykroczeń uczniów (naruszenie statutu szkoły lub prawa).
- Planowaniem i koordynowaniem zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu.
- Działaniem na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Zadania pedagoga specjalnego:
(na podstawie rozporządzenia MEN)
- Współpraca z nauczycielami, wychowawcami lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:
- rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów,
- rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
- rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
- określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno- komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
- Współpraca z zespołem nauczycieli w zakresie opracowania i realizacji Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
- dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
- doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom.
Współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami. - Prowadzenie niezbędnej dokumentacji.
Kontakt:
- Za pomocą Librus lub mailowo
- Za pośrednictwem Teams (wiadomości, spotkania online)
Zgłoszenie mailowe na adres:
- monika.tucka@zsp2.jaworzno.edu.pl
Telefonicznie:
Bardzo prosimy Rodziców/Opiekunów prawnych o podanie w mailach i wiadomościach kontaktu telefonicznego, wówczas pedagodzy skontaktują się z Państwem telefonicznie i ustalimy dalsze działania, terminy i formy spotkań.
Kiedy skorzystać z pomocy pedagoga?
Uczniowie:
Wyobrażamy sobie, że część z Was cieszy się z nauki zdalnej. Zdajemy sobie też sprawę, że niektórzy są w związku z tym zasmuceni i tęsknią za powrotem do szkoły w tradycyjnej formie.
Wiemy, że w związku z sytuacją wynikającą z pandemii Covid -19 możecie doświadczać również zmiennych nastrojów czy czuć się źle.
Pamiętajcie jednak, że ograniczenia zarówno spotkań towarzyskich, jak i waszej aktywności, w tym cotygodniowych zajęć wynikają z bezpieczeństwa. NIE SĄ NA ZAWSZE!
„Szukanie pomocy jest oznaką siły, a nie słabości” więc jeśli potrzebujesz pomocy, to nie wstydź się o nią prosić.
Porozmawiaj z nami jeśli:
Masz jakiś problem, którego nie potrafisz rozwiązać i potrzebujesz pomocy.
Chciałbyś pomóc innym, a nie wiesz w jaki sposób.
Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny, czujesz się źle psychicznie.
Nie radzisz sobie ze stresem i emocjami.
Masz trudności z porozumieniem się z uczniami, nauczycielami czy rodzicami.
Nie wiesz jak uczyć się efektywnie, nie potrafisz skoncentrować się na lekcji.
a może?
Chcesz nam opowiedzieć o swoim sukcesie.
Jesteś szczęśliwy i chcesz się tym z kimś podzielić.
Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Rodzice:
Twoje dziecko ma problemy w nauce, doświadcza niepowodzeń szkolnych, nie potrafi skoncentrować się na lekcji, nie radzi sobie z problemami szkolnymi.
Niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka.
Chcesz porozmawiać o swoim dziecku i Twoich relacjach z nim.
Masz pytania dotyczące funkcjonowania Twojego dziecka w szkole i jego relacji z rówieśnikami,
Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania Twojego dziecka, pomocy w doborze działań o charakterze wychowawczym.
Nie wiesz do jakiego specjalisty zgłosić się ze swoim problemem wychowawczym lub innym problemem Twojego dziecka.
Martwisz się, że Twoje dziecko może mieć kontakt z substancjami uzależniającymi.
Każdy potrzebujący pomocy pedagogiczno-psychologicznej może ponadto skorzystać z telefonów zaufania, gdzie dzwoniący zachowuje anonimowość oraz skorzystać z pomocy specjalistycznej instytucji.