Deklaracja dostępności
Wstęp deklaracji
Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 2 w Jaworznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP oraz strony szkoły zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych[Dz.U. 2019 poz. 848]. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP http://bip.jednostki-jaworzno2.madkom.pl/zspnr2 oraz strony szkoły https://www.zsp2.jaworzno.pl
Dane teleadresowe jednostki:
Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Jaworznie
Telefon: (032) 762 93 83
E-mail: sekretariat@zsp2.jaworzno.edu.pl
Adres korespondencyjny: 43-600 Jaworzno, ul. Inwalidów Wojennych 16
Data publikacji strony BIP: 2014-06-23
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony BIP: 2021-03-30
Data publikacji strony internetowej: 2012-01-12
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 2022-04-03
Strona internetowa BIP jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z wyłączeniem następujących elementów:
– brak odpowiednich atrybutów pola wyszukiwarki;
– brak odpowiedniego kontrastu w trybie wysokiego kontrastu dla tekstu hiperłącza – stosunek kontrastu wynosi 1,79:1.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP
Strony internetowe w ramach Systemu BIP posiadają następujące ułatwienia:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery) – z w/w wyłączeniem;
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
- mapa strony;
- focus wokół elementów nawigacyjnych;
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
- możliwość zmiany kontrastu strony.
Strona internetowa szkoły jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z wyłączeniem następujących elementów:
- brak tekstów alternatywnych do materiałów nietekstowych, bądź alternatywy nie odpowiadające treści nietekstowej;
- brak napisów oraz napisów rozszerzonych dla materiałów nietekstowych;
- brak audiodeskrypcji dla materiałów nietekstowych;
- brak alternatywy w postaci języku migowego dla materiałów nietekstowych;
- treści w postaci prezentacji nie posiadają wersji tekstowej
- brak możliwości przerwania prezentacji;
- w trybie wysokiego kontrastu tekst, który nie jest w kolorze domyślnym(czarnym) może nie posiadać wystarczających współczynników kontrastów wymaganych przez normę – wykryto dla koloru czerwonego – wymagany minimalny kontrast 7:1; współczynnik wyliczony 5,25:1;
- możliwość pojawienia się obrazu-tekstu;
- mapa strony jest nieaktualna;
- tytuł strony posiada nadmiarowe informacje niepowiązane z treścią strony ;
- brak zgodności z 1.4.8 wcag21;
- występują duplikaty nazw wpisów;
- system powiększający litery zwiększa je z 17px do 21 px(123,5%), a wymagane jest 200%.
Ułatwienia na stronie szkoły:
- ustawienie wysokiego kontrastu – z wyłączeniem niżej;
- ustawienie powiększonej czcionki;
- wizualne wydzielenie oraz focus elementów nawigacyjnych;
- dostępność domyślnych skrótów przeglądarki.
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia 2022-04-03
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Anna Koczur
e-mail: ann.koczur@gmail.com
Telefon: 793 980 660
Informacje na temat procedury
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z zadaniem udostepnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący zadanie możne złożyć́ skargę̨ z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego, a także powiadomić́ Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
- do budynku prowadzi wejście od strony ul. Inwalidów wojennych;
- do Sekretariatu szkoły prowadzą schody – brak windy;
- brak toalety dla osób niepełnosprawnych;
- do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- przed budynkiem jest mały parking bez miejsc dla osób niepełnosprawnych.