Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Jaworznie

SPOTKANIE Z RZECZNIKIEM PRAW KONSUMENTA

12 stycznia 2012 gościliśmy w Szkole Panią Krystynę Banasik pełniącą funkcję Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta w Jaworznie. W spotkaniu uczestniczyli handlowcy z klasy 3J, 2H, 1H oraz logistycy z 3J i 4H. Wszyscy jesteśmy konsumentami i dokonujemy zakupów różnorodnych dóbr i usług. Kiedy pojawiają się problemy z zakupionym produktem mamy możliwość złożenia reklamacji. W polskim prawie istnieje wiele przepisów prawnych, których celem jest ochrona praw konsumentów np.: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 2002 roku. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową do dwóch lat od wydania towaru. Niezbędnym potwierdzeniem zakupu jest dowód zakupu: paragon, faktura… Niezależnie od odpowiedzialności sprzedawcy konsument może otrzymać gwarancję. To klient decyduje o tym, czy reklamacja towaru jest z tytułu gwarancji czy też ustawy. Nie zawsze gwarancja jest korzystna dla klienta. Czytajmy, więc wnikliwie wszelkie dokumenty.